Bajcsay & Társai Ügyvédi Társulás – Az átalakulás útja

A Bajcsay & Társai Ügyvédi Társulás komoly kihívással szembesült: nyilvánvalóvá vált, hogy a korábbi időalapú működési modell korlátozza a cég növekedését.

dr. Bajcsay Gergely, a társulás egyik vezetője elkötelezett volt amellett, hogy megtalálja az utat az iroda hatékonyabb és fenntarthatóbb működtetéséhez.

A példájuk bemutatja, hogy bármely szolgáltató cég profitálhat egy vezetési rendszer alkalmazásából. A bemutatott eszközök, minden iparágban alkalmazhatók.

A kihívás: Hatékonyság és növekedés

Az ügyvédi irodák különösen érzékenyek az időmenedzsmentre, hiszen az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatások közvetlenül a ráfordított órákra épülnek.

A cég alapvetően eredményesen működött, azonban elakadási pontot érzékeltek. Ez több területen is megmutatkozott, így például az ügyfélbázis, pénzügyi eredmények és a csapat működése terén is. 

Egyenlőtlenségek adódtak például a munkavégzésre fordított energiamennyiség tekintetében kolléga és kolléga közt. A csapatban akadtak olyanok, akik más jövőképpel rendelkeztek, mint az a társulás számára ideális lett volna, vagy nem feleltek meg kellőképpen a cég számára fontos alapértékeknek. Ezek mindegyike hátrányt jelentett a csapat fejlődésére nézve.

A folyamatos erőn felüli teljesítés ellenére – sokak akár napi 10-12 órát is dolgoztak – az eredmények nem igazolták a befektetett energiát. 

Gergely problémát látott a folyamatok hatékonyságában és az eszközrendszerben.

Érezhetővé vált tehát, hogy alapvető változtatások szükségesek, azonban még nem volt világos, hogyan lehetne hatékonyabbá tenni a működést és növekedési pályára állítani a céget.

A scale up Vezetési Rendszer felfedezése

Gergely első körben az üzleti könyvek és podcastek felé fordult. Rövidesen azzal szembesült, hogy ezek a források gyakran csak rész kérdésekre adnak választ, illetve elméleti megközelítéseket kínálnak, nem pedig gyakorlatban alkalmazható megoldásokat. 

Az angolszász tudásbázist vizsgálva talált rá a Scale Up-ra. Bár a módszertan alapjai már ekkor felkeltették az érdeklődését, az időhiány miatt úgy érezte, hogy a szükséges lépéseket és változtatásokat egyedül lassan tudja majd beépíteni az irodai mindennapokba.

Azonban Gergely hozott egy döntést: most időt fektet abba, hogy fejlődni tudjon.

Elmondása szerint Horváth Balázs korrektsége és magas fokú szakmai hozzáértése miatt választotta a scale up mentorprogramot. Gergely világos célokkal és nyitott hozzáállással vágott bele a folyamatba, valamint kulcskollégáit is bevonta, hogy az új módszereket a többiek segítségével építhesse be a szervezetbe.

A cégépítés szinte alig tanulható az iskolákban. A Scale Up Vezetési Rendszerrel viszont olyan eszközöket és mankót kaphatsz, melyek segítségével átláthatóbbá és fejleszthetővé válik a vállalkozásod.

A scale up Vezetési Rendszer megismerésének köszönhetően több kulcsfontosságú terület kapott figyelmet:

  • Szívügy, 10 éves cél (BHAG™ – Big Hairy Audacious Goal) és alapértékek tisztázása: A módszertan megmutatta, hogyan válhatnak a felsoroltak valós sarokpontokká, amelyekre később szervezeti és személyzeti döntések is alapozhatók.
  • Pozícióleírások és teljesítménymutatók (KPI-ok): A módszertan egyszerű, mégis átfogó eszközöket adott ahhoz, hogy pontosan meghatározzák az egyes kollégák céljait, feladatait és biztosítsák a csúcsteljesítményt negyedévről-negyedévre.
  • Kulcsügyfelek meghatározása: Kiemelten fontos eszközöket kaptak arra vonatkozóan, hogyan célozzák meg a megfelelő ügyfélkört, és mely területekre érdemes fókuszálni.
  • Piackutatás, versenytárs elemzés és kulcskompetenciák: A tréning segített felismerni, hogy az iroda mely területeken bővítheti szolgáltatásait, valamint milyen új szolgáltatásokkal tud értéket teremteni ügyfeleinek.

A tréning nemcsak gyakorlati eszközöket, hanem új gondolkodásmódot is adott. Nem csupán az a lényeg, hogy a probléma gyorsan meg legyen oldva, hanem hogy lépésről lépésre egy stabil, hosszú távon fenntartható működést érhessünk el.

Eredmények

A scale up program hatására az iroda jelentős átalakuláson ment keresztül:

  • Tulajdonosi szerkezet átalakulása: A módszertan segített tisztázni a tulajdonostársak közötti különbségeket, amelyek végül barátságos különváláshoz vezettek. Ez lehetőséget teremtett Gergelynek az irodai működés új alapokra helyezésére. 
  • Csapat és szervezeti változások: Gergely átszervezte a csapatot: megvált azoktól a kollégáktól, akik nem illeszkedtek az iroda alapértékeihez. Az új csapatépítés már a scale up Vezetési Rendszer elvei szerint zajlott.

Összegzés

Ahogyan dr. Bajcsay Gergely példája megmutatja, nincs az a speciális terület, ahol egy megfelelő módszertan és egy igen komoly szemléletváltás segítségével ne lehetne a szervezet teljes spektrumát egy ideálisabb, élhetőbb és persze skálázhatóbb működés felé terelni.

A Scale Up mentorprogram azonban nem nyújt instant megoldást céged problémájára. Ez egy lassabb, ám annál eredményesebb folyamat, melyben lépésről lépésre haladva, valódi erőfeszítések árán érhető el a tartós eredmény.

Te is hasonló eredményeket szeretnél elérni?

A scale up Vezetési Rendszer nem csak a szervezeti, de a személyes fejlődéshez is nagyban hozzájárul. Ha szükséged van néhány gyors megoldásra a céged fejlesztéséhez, akkor töltsd le a scale up Növekedési Eszközöket az űrlap kitöltésével.

Töltsd le a scale up gyakorlati útmutatóját


Join Our Newsletter